Usługi agencji SEO – realne zyski dla Twojej firmy
Przedsiębiorstwa i właściciele witryn internetowych, którzy pragną, żeby pojawiać się na pierwszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie zaleca się, to próbowanie działań samemu. Nie posiadając wiedzy w tematyce SEO i nie śledząc na bieżąco informacji o zmianach w algorytmie Google, trudno działać prawidłowo i – kluczowe – efektywnie. Druga droga to zatrudnienie na etat profesjonalnego SEOwca, lecz nie każda firma może sobie na to pozwolić ze względu na budżet. Trzeci sposób to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przekazane na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że poza specjalistami od SEO w pracują tam dodatkowo eksperci od kampanii Google Ads, projektowania graficznego, kodowania czy copywritingu służący rzeczową pomocą w tych sferach.
Agencja SEO – transparentność jej działań jest istotna
Agencji SEO w Polsce jest bardzo wiele. Czym kierować się w toku szukania podmiotu, która poprawi naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Zalecamy postawić na agencję, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, ale także tych marketingowych czy kreatywnych, z każdym rokiem się zwiększa, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Współpracując z firmą, która funkcjonuje od minimum dekady, można mieć zaufanie, że posiada ona znaczne doświadczenie i może bez przeszkód pochwalić się ciekawym portfolio swoich uprzednich prac. Na stronach agencji SEO zazwyczaj obecna jest zakładka z wykazem tzw. „kejsów”. Przed zatwierdzeniem umowy wypada przeczytać studia takich przypadków, aby sprawdzić, jakich rezultatów można się spodziewać po danej agencji, a także to z jakimi branżami miała do czynienia oraz jakie trudności udało jej się rozwiązać. Najlepsza agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: pisze o planach prac na nadchodzące tygodnie, ale również przesyła raporty z wykonanych działań i ich efekty.
Inny ważki aspekt to spersonalizowana oferta i dostrojenie strategii działań do charakteru działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w ciągu 30 minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania pracownik doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, żeby poprosić o kolejne informacje o firmie, niezbędne do zaprezentowania dla niej całościowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można wyszukać tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych przedtem działaniach SEO i o ważnych dla klienta produktach lub usługach, które chce wypromować.
Opłata za wyniki – czy to poprawny model rozliczeń z agencją SEO?
Ostrożnie powinno się potraktować agencje SEO, które proponują współpracę z opłatą za wypracowany efekt. W takim systemie płatność odbywa się wówczas, gdy słowa kluczowe dotrą na określone w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top10 czy też do Top5). To nadal często proponowany model rozliczeń, jednakże niesie ze sobą duże zagrożenie – można wszak osiągnąć natychmiastowy efekt łamiąc standardy określone przez Google. Stale uaktualniany algorytm dodatkowo nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych klientowi, z tej przyczyny dobra firma SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych efektów. Co do opłaty za działania agencji SEO, to sporadycznie bywa ona stała – z reguły w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu niezbędne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by przeprowadzić szczegółowy audyt SEO, a później zrealizować wszystkie wynikłe z niego prace. W kolejnym okresie współpracy, jak witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty działań bywają znacznie niższe.
Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]