Główne zagadnienia pozycjonowania

Więcej o pozycjonowaniu stron www

Znamy trzy kluczowe metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu najważniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić zazwyczaj:
– miasto (przykładowo “gitarzysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Podgórze”)
– kraj (“filharmonia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do klientów rezydujących na tym samym obszarze. Ten sposób pozycjonowania jest preferowania też wówczas, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na promocję i nie jest w stanie walczyć o pozycje na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, np. zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon

Inny model pozycjonowania to dobre i wypróbowane wyjście dla właścicieli firm dysponujących niskim budżetem na reklamę. Dzięki odpowiedniemu dobraniu słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads ulegną istotnej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail oznacza też dużo niższą konkurencję. Kluczowe jest też to, że rośnie tendencja do wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– buty Adidas Hard Court białe sklep online,
– golarka Eldom G50 5 szara,
– smartfon Huawei P30 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment artykułów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Ojca, Święto Pracy lub finały Pucharu Świata w piłce nożnej. Ten typ pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie znaleziona i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. W większości wypadków powinno się zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed ważnym wydarzeniem, żeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową ewentualnie uaktualnioną treść strony.

Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]