PBN – co to jest i jak z niego korzystać?

Private blog network - na tej stronie sprawdzisz korzystną ofertę.
Aby klient spostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę www, lecz również zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy cyklicznie dodawane są do niej nowe wyczerpujące i przydatne dla użytkownika treści. Ale nie wolno również pominąć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
Private blog network, czyli do czego służą PBNy?
PBNy są prywatne, bowiem są tworzone i zarządzane przez jeden podmiot (zwykle przez większą agencję marketingową bądź agencję SEO), który troszczy się o jakość publikowanych tam treści. Prywatne sieci portali są najczęściej stosowane jako element szerokiej strategii marketingowej, co wypada silnie zaakcentować, ponieważ najlepsze rezultaty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które są starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają pozyskanie znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich dywersyfikację, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Wadą PBNów jest to, że ich utworzenie nie jest tanie, a później należy przeznaczać niemało czasu na utrzymanie ich na właściwym poziomie.
Publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać możliwości PBN
Prywatne sieci serwisów doskonale spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można na nich publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To w zasadzie każde miejsce online, gdzie dodane są najważniejsze dane telekontaktowe firmy – jej adres e-mail czy telefon, pełna nazwa i adres. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również profil w mediach społecznościowych, profil w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym bądź artykuł, pod którym podano firmowe informacje teleadresowe.
Druga efektywna metoda korzystania z potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja rzetelnych artykułów z dodaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej wartość oryginalnego wpisu, dlatego że natrafianie na linki do niego na rozmaitych witrynach w sieci traktują jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały godne uwagi, rzetelne informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których ważne jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych przede wszystkim z medycyną, finansami czy doradztwem prawnym, bieżącymi informacjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO