Użyteczność, dostępność, poprawność kodu – to sprawdzi audyt SEO

Poznaj więcej szczegółów o audycie sklepu internetowego na https://seo4.net/audyt-stron-internetowych/.
Pojęcie audytu – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – to sprawdzenie firmy, przedsiębiorstwa czy spółki pod kątem różnych obszarów, m.in finansowych i organizacyjnych, jak również oszacowanie perspektyw przyszłego rozwoju. Czym, biorąc powyższą definicję pod uwagę, jest więc audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony www, sprawdzająca różne jej elementy, jak hierarchię nagłówków, kod strony, prędkość ładowania się witryny, meta opisy i tytuły i wiele innych aspektów. Prócz samego zestawienia błędów oraz uchybień, w dobrym audycie SEO muszą być zamieszczone również wskazówki odnośnie rozwiązania odnalezionych problemów.
Audyt SEO analizuje witrynę www pod kątem treści na stronie, dostępności, zgodności ze normami W3C, a także poprawności kodu. Poza tym sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby wykryła ona wszystkie błędy na stronie oraz – co istotne – zaleciła działania, które pomogą je naprawić.
Darmowy audyt SEO nie odnajdzie wszystkich uchybień na stronie
Online znajduje się dużo stron i narzędzi, z wykorzystaniem których można błyskawicznie i za darmo wykonać audyt SEO witryny. Plusy tej opcji? Cena i szybkość. Wady? Co niemiara. Okrojone dema czy też bezpłatne narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, są niedoskonałe. Jeżeli już przyuważą pewne nieprawidłowości na stronie, to na pewno nie wszystkie. Mnóstwo pomyłek (przykładowo w kodzie) spostrzec można tylko podczas analizy przeprowadzonej przez człowieka, a nie oprogramowanie.
Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję czeka się zazwyczaj od tygodnia do blisko 30 dni. Czas na przygotowanie analizy powinien zostać wskazany w umowie podpisanej z firmą, która podjęła się jego sporządzenia. Taki audyt umożliwia wykrycie wszystkich istotnych problemów kryjących się w witrynie. Jeśli strona była postawiona na ogólnodostępnym szablonie bądź na platformie typu Magento czy Shoper, to elementów do poprawy może być sporo. Jeśli strona powoli się wczytuje i ma zasadniczo zerową widoczność na istotne dla klienta frazy, to także są to oznaki, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym pomysłem.
Audyt SEO – co ujawni, jeśli będzie przeprowadzony sumiennie
Odpowiednio wykonany audyt SEO może obnażyć masę wad strony, m.in:
- brak albo nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console),
- powody niskiej widoczności witryny na frazy kluczowe,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- problemy z dostępem do witryny dla botów wyszukiwarek,
- poprawność kodu strony,
- poprawność w hierarchii nagłówków,
- słaba jakość zawartości strony,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- brak metadanych,
- błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne ładowanie się różnych elementów,
- brak lub nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- wolne ładowanie się witryny w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne
.
Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]